Bölümümüz, Fen Bilgisi Eğitimi, Matematik Eğitimi, Fizik Eğitimi, Biyoloji Eğitimi ve Kimya Eğitimi olmak üzere aşağıdaki şekilde 5 anabilim dalı 6 programdan oluşmaktadır.
I
Tüm programlarımızda, teorik ve uygulamalı Alan Bilgisi, Alan Eğitimi, Meslek Bilgisi, Genel Kültür ve Seçmeli derslere yer verilmektedir. İlk yarıyıllarda ağırlıklı olarak alan bilgisi dersleri, sonraki yarıyıllarda ise alan eğitimi ve meslek bilgisi dersleri yanı sıra mesleki ve genel kültür seçmeli dersleri yer almaktadır. Mesleki uygulama dersleri olan Öğretmenlik Uygulaması dersleri Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarla işbirliği içerisinde programların son sınıfında yer almaktadır.
Programda mevcut olan toplam 240 AKTS karşılığı derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4’lük not sisteminde Genel Ağırlıklı Not Ortalaması (GANO) 2,0 veya daha yüksek olan öğrenciler mezun olmaya ve diploma almaya hak kazanırlar.
Programlardan mezun olan öğrencilerimiz, özel öğretim kurumlarında ve KPSS'den yeterli puanı almaları durumunda Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okullarda öğretmenlik yapabilmektedirler.
Bunun yanında istekli ve gerekli şartları sağlayan mezunlar üniversitelerde lisansüstü eğitime devam edebilmekte, üniversitelerde veya çeşitli kurumlarda araştırmacı veya öğretim elemanı olarak çalışabilmektedirler.
Bölümümüzde lisans programlarının yanı sıra Lisansüstü Eğitim Enstitüsü bünyesinde yürütülen lisansüstü programlar da bulunmaktadır. Lisansüstü programlar için ilgili sayfalar incelenebilir.
Tarihçemiz
** Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi 20 Temmuz 1982 tarihinde çıkarılan Yükseköğretim Kurumları Teşkilatı Hakkındaki, 41 sayılı Kanun Hükmündeki Kararnamenin 27. maddesinin (c) bendi ile Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Samsun Yüksek Öğretmen Okulunun Eğitim Fakültesine dönüştürülmesi ile kurulmuştur. Geçiş aşamasının ilk yılı olan 1982-1983 öğretim yılında, Yükseköğretim Kurulu’nun 11.11.1982 tarih ve 220-5317 sayılı ve 19 Kasım 1982 tarih ve 220-5880 sayılı genelgeleri ile eğitim fakültelerin bölüm ve anabilim dalları Millî Eğitim sisteminin yapısı ve gereksinimleri de dikkate alınarak yeniden düzenlenmiş olup bölümümüzün nüvesi aşağıdaki bölüm/programlar ile oluşturulmuştur.
I
Yükseköğretim Kurulu’nun 29 Ağustos 1983 tarih ve 220-7232 sayılı genelge eki ile Eğitim Fakültelerinin bölüm / anabilim dalı yapısı yeniden düzenlenmiş ve bölümümüzün nüvesini oluşturan programlar aşağıdaki gösterildiği gibi Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü bünyesi altına alınmıştır. Bu yapı 1993 yılına kadar devam etmiştir.
|
1994 yılında, üniversitelerdeki mevcut anabilim dallarını bölüme dönüştürme kararı verilmiş (01.08.1994 tarih ve 04.01/1741-18116 sayılı yazı / 94.21.1119 sayılı karar) ve Fen Bilimleri Eğitimi bölümünü oluşturan anabilim dalları müstakil bölümlere dönüştürülmüştür.
|
Eğitim Fakültelerinin yeniden yapılandırılması çerçevesinde Yükseköğretim Kurulu Yürütme Kurulunun 04 Kasım 1997 tarih ve 97.39.2761 sayılı kararı ile 1998-1999 eğitim öğretim yılından itibaren yeniden düzenlenen öğretmen yetiştirme programları uygulamaya konulmuştur. Yeniden yapılanma çalışmalarında, eğitim fakültelerine ilköğretime öğretmen yetiştiren yeni programlar eklenerek 1997-1998 eğitim-öğretim yılında başlanan sekiz yıllık zorunlu ilköğretim uygulamasının taleplerini karşılayacak biçimde aşağıdaki gibi şekillendirilmiştir. Böylece şu an bölümümüz içerisinde yer alan Fen Bilgisi Eğitimi ve İlköğretim Matematik Eğitimi Anabilim dalları da ilk kez kurulmuşlardır.
|
17/06/2016 tarih ve 75850160-101.03.01-36826 sayılı Yükseköğretim Yürütme Kurulu yazısı ile üniversitelere bildirilen 15/06/2016 tarihli Yükseköğretim Yürütme Kurulu toplantısında Eğitim Fakültelerinin bölüm ve anabilim dallarının yeniden yapılandırılmış ve bölümümüzün yapılandırılması 2017-2018 öğretim yılından itibaren 5 anabilim dalı ve 6 program olarak aşağıdaki şekilde son halini almıştır.
|
